Deconstructing institutional racism - continuing education course for health professionals

Isabel CF da Cruz

Abstract


This article presents an online teaching planning to prepare Brazilian heatlh professionals at primary care level in preventing and deconstructing institutional racism

Keywords


institutional racism; Black population; discrimination; continuing education; anti-racism training; critical awareness

Full Text:

HTML

References


Brasil. Ministério da Saúde. Secretaria de Gestão Estratégica e Participativa. Departamento de Apoio à Gestão Participativa. Política Nacional de Saúde Integral da População Negra : uma política para o SUS / Ministério da Saúde, Secretaria de Gestão Estratégica e Participativa, Departamento de Apoio à Gestão Participativa. – 2. ed. – Brasília : Editora do Ministério da Saúde, 2013. Disponível em http://bvsms.saude.gov.br/bvs/publicacoes/politica_nacional_saude_integral_populacao.pdf

Brasil. Ministério da Saúde. Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde. Departamento de Gestão da Educação em Saúde. Política Nacional de Educação Permanente em Saúde / Ministério da Saúde, Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde, Departamento de Gestão da Educação em Saúde. – Brasília : Ministério da Saúde, 2009. Disponível em http://bvsms.saude.gov.br/bvs/publicacoes/politica_nacional_educacao_permanente_saude.pdf

Brasil, Ministério da Saúde. Saúde da População Negra: Bases para a Gestão Municipal na Construção da Equidade no SUS. Orientações para Gestores Profissionais de Saúde para a implementação da Política Nacional de Saúde Integral da População Negra, Brasília, 2010.

Brasil. Ministério da Saúde. Secretaria de Gestão do Trabalho e da Educação na Saúde. Universidade Aberta do Sistema Único de Saúde. Competências dos profissionais de nível superior na estratégia de saúde da família / Universidade Aberta do Sistema Único de Saúde. – Brasília : UNA-SUS, 2011.

Parker, S et al Anti-Racism & Diversity Trainers: Core Competencies and Leading Training Practices - A Literature and Scoping Review, Canadá, 2010. Disponível em http://www.embracebc.ca/embracebc/resources/index.page#training_practices

Amantesa, A. et al O USO DATAXONOMIA SOLO COMO FERRAMENTA METODOLÓGICA NA PESQUISA EDUCACIONAL. Encontro Nacional de Pesquisa de Educação em Ciências, Anais, 2007.Disponível em http://www.nutes.ufrj.br/abrapec/vienpec/search0.html




URN: http://www.jsncare.uff.br/index.php/jsncareurn:nbn:de:1983-4152jsncare.v6i3.26196



JSNCARE
Share |